Trip nr3: On to the Great Barrier! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr3: On to the Great Barrier! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr3: On to the Great Barrier!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 November 2014 | Australië, Hervey Bay

G'day!

Na vorige week vrijdag te zijn aangekomen in Hervey Bay, hebben we ons een dag of 3 volledig in relaxmodus gezet om bij te komen van de tentdagen op Boreen Point. Allereerst was er al de Wifi, maar na 4 dagen slapen op de grond is een bed toch ook erg lekker om te hebben. Niet geheel verrassend dus dat we na de het updaten van de laatste blog (trip2) de laptops hebben aangeslingerd voor een “korte” game ronde om deze enkel te onderbreken voor het wassen van de kleding en uiteraard eten. Voor we het goed en wel doorhadden deed de nacht al zijn intrede en besloten we maar eens een goede nachtrust te nemen.

Bij het gloren van de ochtendstond bedachten we ons de afwas van de dag ervoor maar eens te gaan doen, maar al snel bleek dat er nog iemand op dat idee was gekomen: de lokale Pharoah Ants. Een kleine mierensoort waarbij zelfs onze Hollandse zwarte mieren nog reuzen zijn. Door hun kleine gestalte waren de miertjes echter ook weer snel verdwenen (geen etensresten -> geen mieren) en konden we aan de slag met het ontbijt. Na een korte afwas was het tijd voor een loopje langs de supermarkt, op een kleine 2 km afstand. Geen probleem dachten we, maar dan blijkt toch al snel dat het buiten al warm genoeg was om naar het strand te gaan. Iets om later op de dag te doen dachten we, alhoewel het daar eigenlijk niet meer van is gekomen (toch best lekker, een dag in de airco). Uiteindelijk hebben we dit nog een dag of 2 herhaald deels door de aangekondigde hittegolf die dit keer goed bleef hangen.

Op dinsdag moesten we vroeg uit de veren (06:00), want we hadden ons ingeschreven voor een tour over s’werelds grote zandeiland: Fraser Island (middels 4x4 Bus). Een aanrader voor een ieder die een keer daar in de buurt is! Na een korte tocht per veerboot en een wat langere 1e achtbaan achtige rit over het eiland (zou het zo weer doen!) kwamen we aan bij Lake McKenzie. Een prachtig wit strand met het kristalhelder water (foto’s volgen nog!). Na een korte rit kwamen we dan aan bij een oud houthakkerskamp. Na een kort praatje over de geschiedenis volgen een tour langs de grote woudreuzen die er nu staan als ook een kort verhaaltje over het beekje waarmee deze reuzen zich voeden. Wederom kristal helder water waarbij het wat lastig was om het water zelf zichtbaar te krijgen :) Na een korte lunch volgde het 2e deel van de dag: een rit over het 75 km lange strand van Fraser Island, welke ook echt is aangeduid als snelweg met een maximum snelheid van 100 km (ook door de branding). Op de route zijn we een aantal malen gestopt voor o.a. een scheepswrak (150 m schip waarvan nu enkel de stuurhut en het voorsteven nog boven het zand uitsteken), wilde dingo’s, gekleurd natuursteen en het verkoelende Eli Creek (hetzelfde stroompje van het houthakkerskamp, maar dan een stuk breder, dieper en volledig zwembaar). Na Eli Creek volgde dan weer de achtbaan terug naar de veerboot vanwaar we een klein halfuur konden bijkomen van de rit en de ondergaande zon.

Op woensdag hebben we onze gehuurde studio ontruimd en zijn we weer terug gereden naar Good Ol’ Bruce. In het noorden is men echter bezig met werkzaamheden voor de nieuwe Bruce, dus na wat problemen met de navigatie konden we uiteindelijk via het nieuwe asfalt verder naar het noorden afreizen. Om precies te zijn een km of 197 naar Moore Park Beach, het begin van het Great Barrier Reef, alwaar we nu zijn aangeland.

Hierover meer in de volgende blog!

• 27 November 2014 - 17:52

Jan En Thea:

Hoi mannen,

Rustig weekje zo te lezen. Die excursie lijkt ons zeker een belevenis. Nu aangekomen bij het Great Bearrier Reef, dat wordt dan binnenkort duiken. Goed te doen, zeker als het zo warm is. Veel plezier en niet te lang wachten met die foto's hoor, want we zijn nieuwsgierig.

• 29 November 2014 - 00:47

Arie En Marja:

Leuk om steeds die reisverslagen te kunnen lezen; reizen we toch een beetje met jullie mee!

• 02 December 2014 - 10:16

Anneke En Kimberley:

Hoi Ruben en Peter,

Wat is het leuk om jullie verhalen te lezen, zo aan de andere kant van de wereld.
    zo kunnen we toch door jullie ogen een beetje mee kijken (Maar een paar foto,s erbij is ook niet erg hoor:) ).
    Hartelijke groetjes vanuit een koud Capelle aan den IJssel.
    Anneke en Kimberley.

• 02 December 2014 - 13:58

Hans En Henriëtte Nijrees:

kreeg het verslag van je ouders peter
    leuke tijd daar en geniet er beiden van
    alvast prettige feestdagen en een gezond 2015 toegewenst
    van henriëtte en hans

• 02 December 2014 - 20:25

Jan En Thea:

Dat zijn mooie foto's mannen. Vooral die van Lake Mckenzie ziet er wel heel erg tropisch uit. Wat een contrast met het winterweer nu bij ons. We kijken al weer uit naar de volgende foto's.

• 04 December 2014 - 06:47

Mariella:

Leuk om die zonnige foto s te zien:p groot contrast met hier haha.
    En wat n mooie natuur zeg ( wordt jaloers) vooral om die zon.
    Ben benieuwd naar jullie.volgende verslag en foto s;).
    Xxx vanuit n(water) koud zeeland.