Trip nr23: Driving back inland... - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr23: Driving back inland... - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr23: Driving back inland...

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Twizel

Kai'ora!

Hier de volgende blogupdate vauit Twizel, een kleine 256 km verderop van Dunedin! In een kleine 3 dagen lijkt dat een behoorlijke afstand, maar met de notie dat ongeveer de helft van de kilometers over een rechte weg zonder wind is gegaan, valt het ineens nogal mee :)

Goed wat hebben we gezien in de tussentijd? In ieder geval, tot ons grote streven toe op 4 verschillende locaties, nog geen pinguïns. Wel een groot aantal grote meeuwen kolonies van zon 150 meeuwen per stuk, weer genoeg natuurschoon waar je gerust een schilderij van kunt maken en, sinds vanmiddag, de oostkant van de zuidelijke Alpen, of beter gezegd: een serie van witte pieken waarvan de kleinste 'slechts' 1800 nog iets meter betreft :)

Laatstgenoemde serie staat overigens voor morgen (en waarschijnlijk ook nog overmorgen) op het programma om eens van dichterbij te bekijken, dus dat belooft weer wat (spierpijn) te worden!

Nog even terug naar het natuurschoon, want dat zijn, zoals gewoonlijk, weer eens de meeste foto's :) Deze zijn gemaakt in de omgeving van Doctor's point (een kleine 15 minuten rijden van Dunedin af) en bij Shag point (kleine 45 minuten van Duniden). Laatstgenoemde was ook de laatste plek om pinguïns te spotten, maar veel verder dan een Seal of 2 zijn we niet gekomen.

Tot slot dan nog de overnachtingsplek bij de Aivemore Dam (ik geef het een halfuurtje van Twizel) en een hoeveelheid shots van de opdoemende Alpen.

Al met al weer genoeg vulling voor een paar dagen. De volgende update komt waarschijnlijk alweer vanuit Christchurch!

Cheerio!