Trip nr20: To Glenorchy and back again - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr20: To Glenorchy and back again - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr20: To Glenorchy and back again

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kai'ora!

Tijd gat soms snel, zeker als je in een prachtig gebied rond loopt. ondanks dat de vorige update nogmaar van afgelopen vrijdag was, voelt het alsof we alweer 4 dagen verder zijn! Het zijn er toch echt maar 2.
Na de dag gister te hebben afgesloten met een bioscoop bezoek aan "The Martian" (Goeie film!), zijn we vandaag dan ook maar even aan het bijkomen in Queenstown (dat, en we moeten weer boodschappen inslaan).

Laten we allereerst maar beginnen met de vrijdag zelf. Na de blog te hebben bijgewerkt hebben we Queenstown in westelijke richting verlaten om een track genaamd "12 mile creek" te lopen, aangesloten met bezoek aan Bob's Cove. bij elkaar nog geen half uurtje rijden van Queenstown, maar goed voor een uurtje of 3 lopen (toegegeven we zijn pas rond mile 8 van de 12 Mile track begonnen :D). Halverwege de (halve)track kom je dan nog een plaatje tegen uit de 2e Lord of the Rings films tegen (The Two Towers), welke de naam "Ithilian" draagt. Zet hier een aantal olifanten in en voila een film scene! (zie ook rechts onderaan de foto :D).

Na de tracks te hebben afgerond zijn we richting het plaatsje Glenorchy gereden, hemelsbreed zo'n 25 km naar het noord westen ten opzichte van Queenstown. Net als je denkt dat je op de Haast - Wanaka route al veel hebt gezien, rij je dan hier langs. 40 km weg langs een saffierkleurig meer met overal waar je kijkt besneewde bergtoppen. Hadden we dit lopend gedaan dan had ik waarschijnlijk een melding op m'n telefoon gekregen dat de schijfruimte bijna op zou zijn :D. Het aantal is nu iets minder en dat was eigenlijk maar goed ook! Na een schitterende overnachtingsplaats aan de zijde van het meer te hebben gevonden zijn we gisteren doorgereden naar een track genaamd "Chinaman's Bluff. Een kleine 40 km noordelijker van Glenorchy over gravel weggetjes, maar wederom genoeg natuurschoon om foto's van te maken. Zo halverwege deze route was er dan nog een Lotr filmset genaamd Isengard, al was de exacte locatie niet helemaal duidelijk; er zouden er meer voor in aanmerking kunnen komen :D

Eenmaal bij "Chinaman's Bluff" te zijn aangekomen (lees: 5 riviertjes te zijn overgestoken met een camper) zijn we dan nog een goede 3 uur aan het lopen geweest duur een schitterend natuurgebied. Geen mobiel bereik, geen geluid van auto's of vliegtuigen en, met uitzondering van Ruben, zo goed als geen mensen... Stilte, volges die fluiten, watervalletjes die stromen, bomen die dansen in de wind en dat alles omgeven door grote witte bergtoppen van de zuiderlijke Alpen. Eigenlijk gewoon niet te beschrijven, maar de foto's komen een aardig eind :). Klein nadeeltje was dan dat de track halverwege was afgesloten wegens overstromingen waardoor de volledige track van 6 uur in 1 richting werdt vervangen door 2 uur heen en terug. Waarom hebben we er dan 3 uur over gedaan? Omdat we toch wilden kijken hoever we nog konden komen :D

Goed, weer genoeg getypt, tijd voor foto's!

Cheerio!

• 04 Oktober 2015 - 15:15

Arie En Marja:

We genieten weer van jullie verhalen en de mooie foto's, veel plezier nog

• 05 Oktober 2015 - 16:46

Jan En Thea:

Hoi Peter en Ruben,

Leuk weer om te horen dat jullie op ontdekkingsreis zijn. Wij vinden het ook erg fijn om weer verslagen van jullie te kunnen lezen.