Trip nr19: Heading South by SouthWest - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr19: Heading South by SouthWest - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr19: Heading South by SouthWest

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kai'ora!

Daar zijn we weer naar na een iets wat langere afwezigheid! Helaas was de hoeveelheid dorpjes onderweg enigszins wat sporadisch en dus was het zoeken naar een bibliotheek wat lastiger dan in de voorgaande dagen. Maakt verder allemaal niet uit, we hebben er ondertussen in ieder geval weer een flink stuk opzitten!

Met het mooie weer in de rug zijn we afgelopen weekend afgereisd naar de 2 van bekendste Gletsjers van de Zuiderlijke Alpen, de Fox en de Franz Josef (Mt Cook en Mt Tasman volgen later in de reis nog!). Nu ben ik zelf nog nooit bij onze Noordelijke variant geweest, maar deze Zuidelijke variant zal er zeker niet voor onder doen ;) Klein minpuntje is dan dat ook deze gletsjers enigszins aan het krimpen zijn. Dit wordt ook pijnlijk heel duidelijk als je het bordje tegenkomt van "hier lag de sneeuwlaag in 1935" terwijl je nog 2 km naar de parkeerplaats moet rijden en en vervolgens nog een paar km moet lopen om de sneeuwlaag nu te zien. Goed, het heeft zeker weer de nodige plaatjes opgeleverd waarvan beneden weer een korte selectie te vinden is.

Na de gletsjers te hebben geïnspecteerd zijn we dan verder naar beneden afgedaald naar Haast (zo'n beetje het laatste plaatsje waar je Tasman zee nog tegen komt), om vervolgens een km of 90 niets anders dan Alpengebied te doorkruisen op weg naar het plaatsje Wanaka. Neem dan daarbij nog een overnachting aan Lake Wanaka bij op de koop toe en je zit alweer op de dinsdag :). De volgende op de lijst was dan eigenlijk Mt Aspiring, maar door vrij hevige regenval (campingsite veranderde in een modderbad) hebben we die uiteindelijk moeten laten schieten. Het gevolg is dan weer dat we ondertussen alweer in Queenstown aanbeland zijn, en dat in een dag of 6 en een kleine 523 km later :). Tussendoor hebben we dan nog velen malen meer foto's gemaakt dan de afgelopen paar blogs bij elkaar, dus bij wijze van zou ik hier nog een losse blog voor kunnen schrijven...

Goed de gratis internet tijd zit er weer bijna op, dus tijd om af te ronden! Namens de Reizigers alvast een prettig weekend gewenst!