Trip nr18: Foulwind Pancakes - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr18: Foulwind Pancakes - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr18: Foulwind Pancakes

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 September 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Kai'ora!

Hier alweer de volgende reisupdate, en deze keer met meer kilometers dan eigenlijk foto's (denk ik). We zijn afgereisd van de noordkust naar de westkust, om precies te zijn nar de omgeving van Greymouth.

Onderweg hebben we een aantal tussenstops gemaakt, o.a. bij de pancake rocks, een aantal grotten en natuurlijk de nodige walkingtracks. Allereerst te beginnen met een track van ongeveer 2 uur bergje op, bergje af en herhaal. Goed voor de kuiten en de foto's van het Takaka Reserve, gemaakt net even buiten het plaatsje van de laatste blogupdate, Takaka :).

Volgende onderdeel op de lijst is een kortere, maar daarom niet mindermooie trip langs Cape Foulwing en de bijbehorende pelsrobbenkolonie, beiden niet zover van het plaatsje Westport aan de (hoe kan het ook anders) westkust. Ligt slechts een kilometertje of 350 verder van Takaka, dus deze keer heeft de camper spierpijn! Voor ieder die een uitdaging wil, probeer ze allemaal maar eens te vinden op de ZoekDePelsrobben foto :D

Tot slot dan het bezoek aan de Pancake Rocks, om precies te zijn tijdens de inkomende vloed. Enkel de foto's doen eigenlijk te weinig, dus bij deze ook 2 korte filmpjes voor dit natuurgeweld :P
Verder hebben we hier ook nog wat grotten van binnen bekeken, maar de foto's zijn er niet helemaal goed vanaf gekomen. Waarschjnlijk volgen die later nog :D

Al met al een tripje dat weer eens goed is voor de nodige foto's en natuurlijk spierpijn.

Tot de volgende update maar weer!