Trip nr12: Scouting the Coromandels - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Trip nr12: Scouting the Coromandels - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Trip nr12: Scouting the Coromandels

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 April 2015 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Het is hier weer vrijdag en dus weer een mooi tijdstip om wat foto's te plaatsen.

Na de (doorweekte) surflessen van afgelopen week (Regen en surfen gaan best goed samen)zijn we nu enigzins in staat op een golf mee te liften alvorens van de surfplank af te vallen :)

Hierna zijn we afgereisd naar Thames, Coromandel. Een trip die voor de verandering gepaard ging met regen. Nog voor het inrijden van Thames leek het er echter op dat er beter weer aan zat te komen o.a. in de vorm van een regenboog. Niet zo verkeerd dus! Derhalve besloten we de dag erna de Coromandel pinnacles eens van dichtbij te bekijken. Kost een kleine 600 meter klimmen over een track van 17 km maar dan sta je wel in
de wolken op 750 M :) De gemiddelde loper is in 3,5 uur boven en doet er daarna nog eens 3,5 uur over om terug te komen. Wij deden het in "slechts" 4 uur en 45 minuten :)!
Helaas kwam er halverwege de tocht wel bewolking opzetten en begon het bij het naderen van de top ook te schemeren. Het resultaat was een zon die nog net over de bergkammen heen schijnt en, eenmaal bij de top, een grote grijze wolk waarin je met gemak zou kunnen verdwalen! Als klap op de vuurpijl zij we in het donker (zij het met zaklamp) weer terug gelopen naar de parkeerplaats. Al met al een onvergetelijke ervaring!

Na de pinnacles hebben we een rust dagje gepakt op een camping en was het tijd voor de was. De dag begon mooi zonnig dus uiteraard hing bijna al onze kleding op de waslijn te drogen. De weergoden besloten echter dat het weer tijd werdt voor een fikse regenbui, en nog voordat we merkte dat het begon te druppelen kwam de regen al met bakken naar beneden. De zon liet zich de rest van de dag sporadisch zien, maar helaas was dat niet genoeg voor een droge was. Daar we zelf net lekker hadden gedoucht (heerlijk zo'n warme douche na 2,5 week enkel koude) besloten we de volgende dag de kleren ergens anders te laten dragen waar het wel zonnig was. Uiteindelijk vonden we daarvoor een mooi plaatsje langs de kust (zie foto), opweg naar Coromandel town (nabij de noordpunt van het schiereiland).

Afgelopen woensdag zijn we dan afgereisd naar Castlerock lookout, even buiten Coromandel town. Halverwege de route naar de lookout leek het even of we iemands erf op waren gereden. Overal, maar dan ook echt overal (inclusief de shuurdaken) liepen varkens (Helaas was er op het moment van fotomaken geen varken meer op het dak te bekennen, dus jullie moeten het doen met de onderstaande foto :) ). De beesten waren niet echt autoschuw, maar als je stapvoets bleef rijden gingen ze wel langzaam aan de kant. Duurt even, maarja!
Eenmaal aangekomen bij de lookout (en op ongeveer een kwart van de klim) werden we door een andere loper gewaarschuwt voor vliegende mieren op de top. De beestjes waren niet gevaarlijk maar vlogen wel steeds hinderlijk op je ogen/camera af. Eenmaal boven zagen we al vrij snel wat hij bedoelde (zie foto). Gelukkig was er nog een 2e top (zij het iets lager) waar de mierenoverlast een stuk minder was, en dus zijn we daar wat plaatjes gaan schieten.

Gister zijn we dan doorgereden naar de Catherdal Coves aan de oostkust van Coromandel. Voor de verandering was het weer eens bewolkt al kwam de zon er zo nu en dan eventjes doorheen. Zoals op de foto's is te zien is dat niet per definitie een slecht iets :D

Vandaag, de vrijdag, gaan we een poging wagen een warm bad te nemen aan het strand van Hot spring beach. Het is even wachten op laag tij (ergens rond 16:00 lokale tijd, 06:00 uur jullie tijd :) ) maar dan heb je een gratis spa bad in de branding van de zee!

Vsn het weekend staan er nog een aantal mining tracks in de planning en maken we waarschijnlijk een klein zijstapje naar het Hobitton van Lord of the Rings/The Hobbit, alvorens weer terug te keren naar kust en de Bay of Plenty.

Tot zover het nieuws uit Nieuw Zeeland!

Cheers!

• 24 April 2015 - 06:40

Mariella:

Hello boys,

Gaaf hoor al die uitzichten maar jammer dat t weer niet altijd mee zit..maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk..

Maar cool dat surfen iets wat je hier ook kan doen in nederland ben wel benieuwd hoe dat er uitziet hihi...
    Ik duim voor beter weer voor jullie!
    En benieuwd naar jullie volgende verhalen!!

Liefs mariella

• 24 April 2015 - 06:40

Mariella:

Hello boys,

Ik duim voor beter weer voor jullie!
    En benieuwd naar jullie volgende verhalen!!

Liefs mariella

• 29 April 2015 - 19:13

Thea En Jan:

Hoi Mannen,

Weer een mooi verhaal en leuk om te lezen. Jammer van de natte weer. Vooral leuke dingen blijven doen en ons de foto's hiervan laten zien. Groetjes van ons.