Woofing 14.1: Getting skilled - Reisverslag uit Takapau, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu Woofing 14.1: Getting skilled - Reisverslag uit Takapau, Nieuw Zeeland van Peter Klei - WaarBenJij.nu

Woofing 14.1: Getting skilled

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Takapau

Kai'ora!

Al werkend wil je nog wel eens de tijd vergeten en dus, bij deze, tijd voor een update over het hoe en wat in Nieuw Zeeland :)

Aansluitend op de laatste blog update van alweer 1,5 maand geleden (tijd lijkt soms echt te vliegen als je bezig bent :D ) houden we ons op in het pittoreske Takapau. Een plaatsje dat enigszins vergelijkbaar is met het Ouderkerk van thuis daar het niet ver van de provinciale/snelweg ligt, maar toch dichtbij genoeg de grotere steden. Een klein uurtje rijden naar het oosten en je staat in Hastings en/of Napier. Een halfuurtje naar het zuidwesten en je komt terecht in het (voor sommige bekende) door Scandinaviërs opgerichte Dannevirke.
Wat dat betreft hadden we het een stuk slechter kunnen treffen als we waren doorgereden!

In de afgelopen maand is er in de regio rond Wellington erg veel regen gevallen en heeft men zelfs even last gehad van een overstroming. Niet zo'n gek moment om dus even iets noordelijker te blijven ;) Naast de regen in Wellington wordt het zuidereiland op dit moment enigszins bedekt met een flinke laag sneeuw. Op het nieuws hier was te zien dat de laag ongeveer een meter dik was, met alle nodige wegafsluitingen ten gevolge. Wederom een reden om nog even in het noorden te blijven hangen dus!

De intrede van de winter blijft overigens ook niet onopgemerkt (koude nachten, flinke windstoten en witte bergtoppen) maar doordat het meeste niet veel verder komt dan de bergen komt het nog wel eens voor dat we rustig een dag buiten kunnen zitten/werken met enkel een shirt en het zweet op de rug.

Wat het werken zelf betreft is er genoeg variatie aan werkzaamheden om bezig te zijn. Schilderen, tuinieren, schuren en hout hakken om er maar een aantal te noemen. Daarnaast willen we kijken of we nog een aantal praktische vaardigheden kunnen leren (timmeren, lassen, tegelen en nog een aantal van dat soort dingen) al is het nog even de vraag of we dit soort langere cursussen wel mogen doen met onze visa's; de timmercursus duurt bijvoorbeeld 19 weken en dat is
net even iets te lang voor de toegestane studie duur van 12 weken :( We gaan het in ieder geval nog even navragen!

Voor nu gaan we weer even genieten van de zondag met een heerlijk pilske en een misschien nog wel lekkerdere bananen-choco-cake :P

Prettig weekend allemaal!